środa, 23 stycznia 2013

Imbirowy syrop


Imbir jest używany jużod 5 tysięcy lat. Kupując w sklepie imbir wybierajmy kłącza o gładkiej i napiętej skórce. Przed gotowaniem łatwo ją można usunąć łyżką lub nożem. Jego słodko-cytrusowy zapach cudownie kontrastuje z ostrym smakiem. Oprócz interesującego smaku imbir jest wskazany także, ze względu na swoje właściwości lecznicze.



Przepis na poniższy syrop znalazłam na blogu fabryka kulinarnych inspiracji. Poniżej przepis z moimi zmianami.


  • 100 g imbiru
  • 100 g + 2 łyżki cukru
  • 600 ml wody
  • sok z 1 cytryny


Imbir obieramy, kroimy na kawałki. Wrzucamy do robota razem z 300 ml wody i miksujemy. Pozostałą wodę, cukier, sok z cytryny i zmiksowany imbir wrzucamy do garnka. Gotujemy 40 minut, żeby ilość zmniejszyła się o połowę. Odstawiamy na minimum 2 godziny (ja odstawiłam na całą noc, dzięki temu syrop był naprawdę mocno aromatyczny). Następnego dnia odcedzamy wywar, dodajemy 2 łyżki cukru, zagotowujemy i przelewamy bo słoika lub buteleczki. Przechowujemy w lodówce. 
smacznego

3 komentarze:

  1. cieszę się że skorzystałaś przepisu :)) ja już teraz sobie też modyfikuję :) dodaję miodu, czasem goździków ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie już też następna porcja czeka na zrobienie, tym razem z cynamonem, goździkami i kardamonem :) Chociaż sama "baza" też jest obłędna :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń