niedziela, 13 stycznia 2013

Inspiracja Polką, czyli owsianka z patelni

Uwielbiam bloga Around the kitchen table. Naprawdę. I nie chodzi tylko o czekanie na nowe wpisy. Bardzo lubię przeglądać stare wpisy, po to by stwierdzić, że w sumie ten przepis warto jednak jeszcze raz przetestować, a inny odłożyć na kolejny raz. Zawsze znajdę u niej inspirację. Tym razem było podobnie. Ten przepis chodzi mi po głowie od ponad 2 lat ! Z tym, że zawsze przegrywał ze stwierdzeniem: "no ale to przecież OWSIANKA ! Że niby jak to tak". No i? Polko chylę czoła ;) Gdybym wiedziała, że jest tak dobra zdecydowałabym się te 2 lata temu. No ale mądry polak po szkodzie ;) Kto tak jak ja, długo zwlekał z wypróbowaniem tego przepisu namawiam: biegiem do sklepu po potrzebne składniki i patelnie w dłoń. Gotujemy !!!! 









  • 200 ml płatków żytnich
  • 100 ml rodzynek
  • 100 ml orzechów włoskich posiekanych
  • 1 jabłko 
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika
  • sok z 1 cytryny
  • 4 łyżeczki cukru
  • 300 ml wody
  • 200 ml mleka
  • 1 banan pokrojony w pasterki


Na suchej patelni podgrzewamy płatki i orzechy, do lekkiego zbrązowienia. Dodajemy rodzynki, przyprawę do piernika i jabłko starte na tarce o małych oczkach. Dodajemy cukier (lub miód). Smażymy kilka minut. Dodajemy wodę  i sok z cytryny, gotujemy 5 minut (w tym momencie można zostawić owsiankę i dokończyć ja ewentualnie przed samym podaniem). Dodajemy mleko, banana i gotujemy 5 minut. Ewentualnie doprawiamy cukrem. Podajemy na ciepło (moja ulubiona opcja) lub zimno.
smacznego

10 komentarzy:

  1. Z taką owsianką jeszcze się nie spotkałam. Muszę kiedyś przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zdrowo, różnorodnie i smacznie :)

    Zapraszam do mnie i zachęcam do wzięcia udziału w konkursie na http://magicznykociolek.blox.pl/2013/01/Konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka jest dobra w każdej postaci, ale ten przepis jest baaardzo zachęcający.

    OdpowiedzUsuń
  4. genialny pomysł! warty spróbowania;)

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie do spróbowania! :) jakaś odmiana tradycyjnej owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy ona różni się bardzo w smaku od takiej tradycyjnej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki prażeniu na suchej patelni płatki wchłaniają mniej mleka i wody, więc podane od razu są bardziej twarde i "chrupkie".

      Usuń
  7. Na patelni jeszcze nie robiłam. Koniecznie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z patelni? hm, to ciekawie brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawa ta owsianka ,takiej jeszcze nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń