czwartek, 28 marca 2013

Racuchy drożdżowe z jabłkiem

Racuchy drożdżowe to danie, które towarzyszy mi od wczesnego dzieciństwa. Małe, puszyste poduszki z dodatkiem kwaskowatych jabłek, są świetne zarówno na obiad, jak i na deser. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy dowiedziałam się, że mój Mąż nigdy w życiu nie jadł drożdżowych racuchów. Dlatego szybciutko postanowiłam poprawić to niedopatrzenie :). Dla tych, którzy ich także nie jedli, oraz dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć ich smak. Przepis z książki Kuchnia Polska autorstwa Marzeny Wasilewskiej. 



300 g mąki pszennej

20 g świeżych drożdży
50 g masła
3 łyżki cukru
300 ml mleka
2 jajka
szczypta soli
1/2 łyżeczki cukru waniliowego
1 kwaśne starte na grubych oczkach jabłko

olej do smażenia
cukier puder do posypania

Drożdże rozcieramy z łyżeczką cukru, a kiedy się rozpuszczą, dokładnie mieszamy z mąką, jajkami i letnim mlekiem. Dodajemy roztopione masło i oba cukry. 10 minut wyrabiamy przy pomocy drewnianej łyżki. Dodajemy jabłko, a następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę. Olej rozgrzewamy w płaskim rondlu. Racuchy smażymy po 3-4 minuty z każdej strony, do uzyskania złotego koloru. Podajemy posypane cukrem pudrem.
smacznego


3 komentarze:

  1. Najlepsze racuszki - wspomnienie dzieciństwa :) Wyszły Ci naprawdę puchate.

    OdpowiedzUsuń
  2. prawdziwy i nie zapomniany smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. racuszki zawsze lubiłam ,szczególnie te babcine ;)

    OdpowiedzUsuń